LP: Venom - Welcome to Hell! (1981)



Namnet på mina memoarer? Hmm, vad sägs om "Jag, en idiot"? Varför? Jo, för att jag har sålt iväg min originalutgåva av denna klassiker och blir då tvungen att köpa den igen när den kommer på nypress! En ruskigt snygg gatefold med 180 gr. guldfärgad vinyl men i alla fall.. Visst är jag förjävla listig? Och det bästa av allt är att jag har fått göra precis samma sak med "Black Metal"-skivan..



Musiken är dock fortfarande klockrent underbar. De tre slynglarna staplar här - helt ovetandes såklart - framtida metalklassiker på hög. Och det är ingen dålig hög klassiker dom fått ihop till sin debutplattta med "Welcome to Hell", "Poison", "Live Like an Angel", "Witching Hour", "Angel Dust" och min personliga "gå-med-eldgaffeln"-epos "In League With Satan". Allt med underbart burkigt ljud och med skönt hafsigt trumspel av den notoriskt otajte Abaddon.



Oroväckande mycket lila på uppviket. Är lila det nya svarta?



Guldfärgad vinyl. Producerat av Keith Nichol som även gjort skivor med jätteglada punkarna Toy Dolls!
 

A:
Sons of Satan
Welcome to Hell
Mayhem With Mercy
Poison
Live Like an Angel

B:
Witching Hour
One Thousand Days in Sodom
Angel Dust
In League With Satan
Red Light Fever

Producent: 
Keith Nichol, Venom 

Skivbolag: 
Earmark

VENOM:
Conrad "Cronos" Lant, bas, sång
Jeffrey "Mantas" Dunn, gitarr
Tony "Abaddon" Bray, trummor
Trackback
RSS 2.0