2-LP: Deep Purple - Made in Japan! (1972)



Klassisk liveplatta från Deep Purple som jag inte tänker skriva så mycket om, den här har du ju redan i skivhyllan, eller hur? Så jag ger dig bara några hållpunkter på skivan som ni måste kolla upp, OK?



(tidsangivelserna kommer från Spotify, jag har inte suttit med stoppur framför vinylsvarven om du nu tror det, nån jävla måtta får det vara...) Så här kommer alltså det du ska lyssna efter:
- 2.15 min in på "Highway Star". Orgelsolot!
- 2.25 min in på "Child in time". Skriket!
- 0.17 min. in på "Smoke on the water". Riffet!
- Hela jävla "The mule". Trumsolot! Jävlar vad snabb han är på baskaggen.
- 1.50 min. in på "Strange kind of woman". Gitarrsolot! 3.40 min in: Skrattet! Och 8.10 min in. Skriket!
- 6.20 min. in på "Lazy". Munspel! 9 min. in: Ritchie lattjar!
- 5.25 min. in på "Space Truckin´". Ett knarkigt orgelsolo som nästan aldrig tar slut!



Så, det borde räcka. Du lär upptäcka fler guldkorn på egen hand. Hujedamig vilken klassiker.


A: 
Highway Star
Child in Time

B: 
Smoke on the Water
The Mule

C:
Strange Kind of Woman
Lazy

D:
Space Truckin'


Producent: 
Deep Purple 

Skivbolag: 
Purple Records 

DEEP PURPLE:
Ian Gillan, sång
Ritchie Blackmore, gitarr
Roger Glover, bas
Jon Lord, orgel
Ian Paice, trummor



Trackback
RSS 2.0