LP: Exciter - Violence & force! (1984)



Hårdrockig omslagsbild föreställandes en jäntstackare som förtvivlat fredar sin lägenhet från en knivbeväpnad afroamerikan. En skiva som jag fått köpa två gånger då jag i min oändliga visdom sålde mitt 80-talsinköpta original och såklart ångrat mig sen dess. Men nu är den min! Igen. 



"Ser jag tjock ut i den här läderkorsetten?" Eeh du Ricci, du ska dra in magen och trycka ut bröstkorgen, inte tvärtom. Kolla till vänster och se hur dina bandpolare gör.
 
A:
Oblivion
Violence & Force
Scream In The Night
Pounding Metal
Evil Sinner

B:
Destructor
Swords Of Darkness
Delivering To The Master
Saxons Of The Fire
War Is Hell

Producent: 
Carl Canedy 

Skivbolag: 
Music for Nations

EXCITER:
Dan Beehler, trummor, sång
John Ricci, gitarr
Allan Johnson, bas
Trackback
RSS 2.0