2-LP: Rush - Clockwork angels! (2012)



En illande röd framsida med tolv alkemiska tecken, ett för varje låt. Observera att klockan är 12 minuter över nio, på klingande Rush-iska blir det 21:12, spännande va?



Baksidan går däremot i isande blått. Omslaget återigen designat av Hugh Syme.



På uppviket ett litet bandfoto, tacktexter och ett typ solur i megaformat. Skivan är dedikerad till Andrew MacNaughtan som knäppt bandfotot till vänster och som varit Rush husfotograf sedan 1985.





På respektive skivetikett är det en klocka som visar vilken sida det är, det är är alltså sidan 1. Fränt va?

A:
Caravan
BU2B
Clockwork Angels

B:
The Anarchist
Carnies
Halo Effect

C:
Seven Cities of Gold
The Wreckers
Headlong Flight

D:
BU2B2
Wish Them Well
The Garden

Producent:
Nick Raskulinecz & Rush

Skivbolag:
Anthem/Roadrunner

RUSH:
Geddy Lee, bas, sång
Alex Lifeson, gitarr
Neil Peart, trummor

***

***


Kommentarer
Postat av: Christofer

Trevlig genomgång av denna fina skiva. Men en sak framkom inte, eller så missade jag det: hur bra tycker du att den är?

2012-08-08 @ 09:15:28
URL: http://ffavs.wordpress.com
Postat av: Anders

Haha, ja det kanske drunknade i den enorma textmassan men det står faktiskt på den nästsista raden.

2012-08-08 @ 10:06:12
URL: http://brm.blogg.se
Postat av: Christofer

Ja se där ja, där stod det. Får ta och skaffa mig denna skiva tror jag, gillar ju Rush. Tyvärr så måste jag köpa den på CD men jag ska nog överleva.

2012-08-08 @ 11:39:12
URL: http://ffavs.wordpress.com
Postat av: Spinningblack

Kul att du köpte vinylen, Anders!
Ser ju riktigt snygg ut.

Otroligt med alla dessa konspirationsteorier.
Jag tror stark på den pm Rush på Srf!!!

2012-08-17 @ 07:36:05
URL: http://Spinningblack.blogspot.com
Postat av: Henrik

Köpt på vinyl såklart! De införlivade mina förväntningar igen, såklart. Bra och underhållande skrivet igen.:)

2012-08-18 @ 23:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0