LP: Iron Maiden - Powerslave! (1984)



Fruktansvärt frän omslagsbild i vanlig ordning signerad Derek Riggs.



Fy farao vilken cool baksida!



Grabbarna gör tuffa rockposer vid en mumie. Observera att the grim reaper står i dörren.



Världshistoriens mest svårlästa innerpåse. Liten text mot en sandig ökenbakgrund, jo jag tackar jag...



Etiketten är inte så jävla lättläst den heller.


A:

Aces high
2 minutes to midnight
Losfer words (Big ´Orra)
Flash of the blade
The duellists

B:
Back in the village
Powerslave
Rime of the ancient mariner

Producent:
Martin Birch

Skivbolag:
EMI

IRON MAIDEN:
Bruce Dickinson, sång
Adrian Smith, gitarr
Dave Murray, gitarr
Steve Harris, bas
Nicko McBrain, trummor


Kommentarer
Postat av: Rebban

Jag Citerar ett annat inlägg som du har gjort från
Iron Maiden - A Matter of Life and Death! (2006)

"Nämen! Tror du inte jag hade "Seventh son"-plattan på vinyl redan! Den står ju där inklämd i skivhyllan tillsammans med "Somewhere in Time" och "No Prayer for the Dying" (när och var köpte jag dom egentligen)? Hade totalt missat och helt och hållet glömt bort att jag hade dom."


Nu till frågan

När kommer dom upp på Bloggen är väldigt nyfiken på Seventh Son Vinylen (Själv så har jag den bara på CD)


Tack för mig för denna gång

2012-10-09 @ 08:14:31
Postat av: Anders

Dom kommer, var bara lugn. Kan inte ge nåt specifikt datum då mins skivor slumpas ut i ett väl genomtänkt system men "Seventh son" och "No prayer for the dying" kommer ut på bloggen, jag lovar. Sen.

2012-10-09 @ 08:17:46
URL: http://brm.blogg.se
Postat av: Jocke alias Mr Doom

En klassiker verkligen. Själv har jag börjat komponera egen musik på gamla dar. Du kan väl aldrig gissa vilken typ av Metal eller? Ta gärna en smakprov på min senaste uppladning på. http://www.youtube.com/watch?v=lovBXGiRTUY&list=UUeRrRcfBG2VV2YYih-RYn3A&index=1&feature=plcp

Hälsningar/Jocke

2012-10-09 @ 16:33:58
URL: http://www.youtube.com/Overcommander
Postat av: Anders

Huga va tungt!! Och vilken skön taggtrådsgitarr du fått till. Synd att du inte bor i här Umeå får då hade jag lätt velat vara trummis i ditt projekt. Skulle vara skönt att få spela långsamt som omväxling. Sa jag långsamt? Jag menar såklart lååååångsaaaamt.

2012-10-09 @ 19:57:57
URL: http://brm.blogg.se
Postat av: Jocke alias Mr Doom

Trist det är så långt emellan då. Har även en god vän som precis flyttat till Finland dock har han bott de senaste åren i Stockholm men är från Norrköping från början. Han ville spela bas i mitt bandprojekt när han fick höra. Han har tidigare spelat bas i Dear Mutant och Dagon som jag lagt upp klipp ifrån också på min YouTube sida.

Men för stunden känns det som det är bäst jag hålls för mig själv med musiken. Känner att jag inte har tid att lira i ett band för stunden men kul att pula lite själv hemma på kammaren. :-) Annars har jag ju kontakter och vänner i Griftegård och Year of the Goat som jag skulle kunna spela med om det passade.

/Jocke

2012-10-10 @ 08:32:51
URL: http://www.youtube.com/Overcommander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0