2-LP: Rush - A show of hands! (1989)



Jojo, en gång i tiden så köpte jag faktiskt liveskivor.



Som så vanligt med liveskivor är det ett hopkok av olika konserter och den här är inspelad under "Power Windows"- turnén 1986 och "Hold your fire"-turnén 1988.
 




Trumporr.



Trumporr.
 




Trumsolot börjar 59:10.
 


Bra skiva men snudd på ospelad. Den har bara snurrat ett fåtal gånger sedan jag köpte den 1989.
 
A:
"Intro" 0:53
"The Big Money" (Lee, Lifeson, Peart) 5:59
"Subdivisions" (Lee, Lifeson, Peart) 5:22
"Marathon" (Lee, Lifeson, Peart) 6:39

B:
"Turn the Page" (Lee, Lifeson, Peart) 4:41
"Manhattan Project" (Lee, Lifeson, Peart) 5:18
"Mission" (Lee, Lifeson, Peart) 5:46

C:
"Distant Early Warning" (Lee, Lifeson, Peart) 5:15
"Mystic Rhythms" (Lee, Lifeson, Peart) 5:32
"Witch Hunt" (Pt. III of "Fear") (Lee, Lifeson, Peart) 4:00
"The Rhythm Method" (Peart) 4:37

D:
"Force Ten" (Lifeson, Lee, Peart, Dubois) 4:55
"Time Stand Still" (Lee, Lifeson, Peart) 5:13
"Red Sector A" (Lee, Lifeson, Peart) 5:18
"Closer to the Heart" (Lifeson, Lee, Peart, Talbot) 4:54

Producent:
Rush

Skivbolag:
Vertigo

RUSH:
Geddy Lee, bas, synthesizers, sång
Alex Lifeson, gitarr, synthesizers
Neil Peart, trummor

***

******

Kommentarer
Postat av: Henrik

Jag köpte den nya remixade LP versionen av Vapor Trail. Både fans och de själva har tydligen varit missnöjda med originalet från -02. Trendkänsliga som de alltid varit höll de tillbaka med gitarrsolon på förra versionen och nu har de ändrat lite i den nya. Jaja, man måste kunna sin Vapor Trail för att höra nyanserna på låtarna, vilket jag kan. Jag gillar bägge två! :)

2013-11-26 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0