LP: Cannibal Corpse - A skeletal domain! (2014)



På den trettonde fullängdaren överraskar mina favoritkannibaler mig litegrann då dom, precis som Cryptospy gjorde på en skiva, har plockat in både spröd kvinnosång, keyboardslingor och ett par rader rensjungen sång på ett par spår. Lite otippat men det funkar! Nä, jag skojar såklart. För precis som man vet hur en Slayer- AC/DC- och Motörheadskiva kommer att låta innan man ens hört en ton så vet man hur en Cannibal Corpse-skiva kommer att låta. För deras tekniska dödsmetall är ju redan perfekt, varför då ändra?





Vad jag ska med en poster till? Fattar inte att dom orkar trycka upp nåt så onödigt och pula ner det i varje omslag. Vad ska jag med den till, nåla upp på väggen? Vad är jag, 12 år?



Snygg grå vinyl.
 
A:
"High Velocity Impact Spatter" (Mazurkiewicz, O'Brien) 4:06
"Sadistic Embodiment" (Mazurkiewicz, O'Brien) 3:17
"Kill or Become" (Barrett) 3:50
"A Skeletal Domain" (Mazurkiewicz, O'Brien) 3:38
"Headlong into Carnage" (Webster) 3:01
"The Murderer's Pact" (Webster) 5:05

B:
"Funeral Cremation" (Mazurkiewicz, O'Brien) 3:41
"Icepick Lobotomy" (Barrett) 3:16
"Vector of Cruelty" (Webster) 3:25
"Bloodstained Cement" (Webster) 3:41
"Asphyxiate to Resuscitate" (Mazurkiewicz, Barrett) 3:47
"Hollowed Bodies" (Mazurkiewicz, O'Brien) 3:05

Producent:
Mark Lewis

Skivbolag:
Metal Blade

CANNIBAL CORPSE
George "Corpsegrinder" Fisher – sång
Pat O'Brien – gitarr
Rob Barrett – gitarr
Alex Webster – bas
Paul Mazurkiewicz – trummor

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0