2-LP: Cradle of filth - Midian! (2000)



Fjärde fullängdaren från Cradle of Filth heter "Midian" och den har jag som synes som snygg dubbelvinyl. Historien på skivan är inspirerad av den engelske skräckförfattaren Clive Barkers bok "Cabal" och filmen "Nightbreed" som den bytte namn till när Barker själv gjorde film av sin bok.



Jag skulle också slita mitt hår om jag hade en såndär fulltandad mun mitt i plytet.



På uppviket är det hela bandet i fantasifulla utstyrslar. Bara sångaren, läs gallskrikaren, Dani Filth är kvar i bandet nu.



Observera skivnumret "MFN 666" till vänster på etiketten.
 
A:
"At the Gates of Midian" 2:21
"Cthulhu Dawn" 4:17
"Saffron's Curse" 6:32

B:
"Death Magick for Adepts" 5:53
"Lord Abortion" 6:51

C:
"Amor e Morte" 6:44
"Creatures That Kissed in Cold Mirrors" 3:00
"Her Ghost in the Fog" 6:24

D:
"Satanic Mantra" 0:51
"Tearing the Veil from Grace" 8:13
"Tortured Soul Asylum" 7:46

Producent:
John Fryer

Skivbolag:
Music for Nations

CRADLE OF FILTH:
Dani Filth, sång
Gian Pyres, gitarr
Paul Allender, gitarr
Robin Graves, bas
Martin Powell, keyboards
Adrian Erlandsson, trummor
Sarah Jezebel Deva, körsång

Gäster på skivan:
Martin Walkyier, sång på "For Those Who Died"
Doug "Pinhead" Bradley, berättarröst på #4, 8 och 11

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0