LP: Eagles - Eagles! (1972)



Eagles första LP, inköpt i en pytteliten vinylaffär i Prag av alla ställen. Det var först när jag kom tillbaka till hotellet som jag såg att det var en Japan-presssning. Tryckt på galet tjock kartong och luktar gammal källare men själva skivan ser helt ny och ospelad ut.



Nä, jag såg inte de japanska tecknen nere till höger när jag köpte den... Var så glad att jag hade hittat den att jag bara la den i högen med de andra skivorna. 80-100 spänn tror jag den kostade. Fynd?



På uppviket ligger bandet, helt väck på peyote, vid en eld någonstans i Joshua Tree National Park. Den här bilden hör ihop med framsidesbilden och skulle egentligen gå att vika upp som en poster, men skivbolaget tyckte det var lite väl konstigt och limmade ihop det så att det alltså inte går att vika upp. Det i sin tur gjorde att den här bilden alltså är upp och ner när man viker upp skivan.

 
Som synes en vit etikett på denna japanska utgåva. B-sidans etikett är helt vit, står inte ett smack på den sidan. Promo?

A:
"Take It Easy" (Browne, Frey) 3:34
"Witchy Woman" (Henley, Leadon) 4:10
"Chug All Night" (Frey) 3:18
"Most of Us Are Sad" (Frey) 3:38
"Nightingale" (Browne) 4:08

B:
"Train Leaves Here This Morning" (Clark, Leadon) 4:13
"Take the Devil" (Meisner) 4:04
"Earlybird" (Leadon, Meisner) 3:03
"Peaceful Easy Feeling" (Tempchin) 4:20
"Tryin'" (Meisner) 2:54

Producent:
Glyn Johns

Skivbolag:
Asylum

EAGLES:
Glenn Frey – sång, gitarr
Don Henley – sång, trummor
Bernie Leadon – sång, gitarr, banjo
Randy Meisner – sång, bas




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0