LP: The Police - Regatta de blanc! (1979)



Polisernas andra fullängdare. Inspelad under fyra veckor och släppt ett år efter debuten "Outlandos...". Grabbarna hade dock lite ont om nytt material att spela in så Sting och Copeland fick gräva djupt i byrålådorna efter gammal skåpmat att spela in igen.



Bland annat så är texten på "Bring On the Night" recyclad från låten "Carrion Prince (O Ye of Little Hope)" som Sting skrev när han var med i sitt pre-Policeband Last Exit. "The Bed's Too Big Without You" är också den en uppdaterad Last Exit-dänga.



"No Time This Time" låg ursprungligen som b-sida på "So Lonely"-singeln som kom 1978 och lades sist på skivan för att fylla ut speltiden. Allt det här struntade såklart folk (och jag som synes) högaktningsfullt i och "Regatta de blanc" såldes i drivor. Skivan blev etta i England och singelsläppen "Message in a Bottle" och "Walking on the Moon" blev ettor på singellistan.
 

A:
Message in a Bottle (Sting) 4:51
Reggatta de Blanc (Copeland, Sting, Summers) 3:06
It's Alright For You (Copeland, Sting) 3:13
Bring on the Night (Sting) 4:16
Deathwish (Copeland, Sting, Summers) 4:13

B:
Walking on the Moon (Sting) 5:02
On Any Other Day (Copeland) 2:57
The Bed's Too Big Without You (Sting) 4:26
Contact (Copeland) 2:38
Does Everyone Stare (Copeland) 3:52
No Time This Time (Sting) 3:17

Producent:
The Police, Nigel Gray

Skivbolag:
A&M Records

THE POLICE:
Sting, bas, sång, kontrabas
Andy Summers, gitarr, piano
Stewart Copeland, trummor, sång, gitarr

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Tack!
Police var aldrig riktigt min grej förutom de låtar som toppade listorna då. Men det var kul ändå när jag växte upp för då köpte man en LP och lärde sig alla låtar utantill typ ;) Jag har faktiskt köpt mig en grammofon alldeles nyligen

2016-12-02 @ 09:15:49
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0