2-LP+CD: Frost - Falling satellites! (2016)



Ljust och fräscht omslag som den här kassa mobilkamerabilden tyvärr inte gör rättvisa. Men tro mig när jag säger att den är väldans blank och fin. Och jättevit.

 


Fyra engelsmän i sina bästa år. Trummisen Craig Blundell spelar även med Steven Wilson på lediga stunder. Gillar när man får hela skivan även på CD.
 
A:
First Day
Numbers
Towerblock
Signs

B:
Lights Out
Heartstrings
Closer to the Sun

C:
The Raging Against the Dying of the Light Blues in 7/8
Nice Day for It
Hypoventilate
Last Day

D:
Lantern
British Wintertime

Producent:
Jem Godfrey

Skivbolag:
InsideOut

FROST*:
Jem Godfrey - sång, keyboards
John Mitchell - gitarr
Nathan King - bas
Craig Blundell - trummor




Kommentarer
Postat av: Robban

Enligt alla regler och konventioner ska jag gilla Frost, men jag gör det inte. Det fastnar bara inte tyvärr.

2016-07-20 @ 22:17:15
URL: http://purpletheater.blogspot.se/
Postat av: Anders

Hade bara hört Heartstrings innan (som jag tyckte var kalasbra) så jag spontanköpte den. Och sen när jag lyssnade på resten tyckte jag den var h-e-l-t värdelös. Grät en skvätt över surt förlorade pengar och ställde sen bort skiten i två veckor. Kom sen på mig själv att nynna på nån låt från skivan så jag tvingade mig själv att lyssna på den igen och då gick det bättre. Har snurrat den varje dag senaste veckan utan att må illa.

2016-07-20 @ 23:19:05
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0