LP: Ted Nugent and the Amboy Dukes - Call of the wild! (1974)

 
 Sjätte fullängdaren från Detroitbandet Amboy Dukes har tillägget "Ted Nugent and the..." då uncle Teds enorma ego till slut omslöt hela bandet. Det släpptes en skiva till med bandnamnet Amboy Dukes på omslaget innan Ted la ner dom där dumheterna med bandnamn och fortsatte under eget flagg. Enklast så. 
 
 
 Fattar inte det här. På bilden ser då i alla fall jag bara tre bandmedlemmar, från vänster Rob Grange, sen trummisen Vic Mastrianni och så Teddan längst till höger. Men både på Wikipedia och Discogs är det listat två medlemmar till, sångaren Andy Jezowski och så keyboardisten Gabriel Magno. Varför fick inte dom vara med på omslaget? Konstigt. Vilka tjejerna är helt höljt i dunkel. Ted har garanterat dödat varje djur som ligger på bordet. Med pilbåge.



Släppt på Frank Zappas skivbolag Discreet. Skitbra skiva, nu saknar jag bara de fyra Amboy-skivorna före denna så har jag allt som Ted släppt på vinyl. Nä, nu ljög jag allt lite. Men bara lite.
 

A:
"Call of the Wild" (Nugent) – 4:51
"Sweet Revenge" (Nugent)  – 4:06
"Pony Express" (Nugent)  – 5:21
"Ain't It the Truth" (Grange, Nugent) – 4:57

B:
"Renegade" (Grange) – 3:33
"Rot Gut" (Grange, Nugent, Magno, Mastrianni) – 2:45
"Below the Belt" (Nugent)  – 7:03
"Cannon Balls" (Nugent)  – 5:43

Producent:
Lew Futterman

Skivbolag:
DiscReet

TED NUGENT AND THE AMBOY DUKES:
Andy Jezowski, sång
Ted Nugent, gitarr, sång
Gabriel Magno, keyboards, flöjt
Rob Grange, bas, sång
Vic Mastrianni, trummor, sång

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! Vore super kul om du ville vara med på min tävling som pågår på min blogg just nu.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
Kram! :)

2016-11-17 @ 13:07:45
URL: http://www.nouw.se/lmj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0