7"-singel: Gillan - No laughing in heaven! (1981)



En fyraspårssingel från Gillan släppt i limiterad utgåva 1981 och eftersom jag köpte ALLT jag kom över med Gillan då i början av 80-talet så köpte jag såklart även denna. Fräsigt omslag.

 
Fräna killar. Den snart avhoppade gitarristen Bernie Tormé längst till vänster. På A-sidan den fantastiska "No laughing in heaven" från "Future shock"-skivan, de övriga tre, däribland Little Richards klassiker "Lucille", är outgivna. Eller ja, nu finns dom säkert på CD men då fanns dom bara här på den här singeln. Och det var ju därför jag köpte den.
 

A:
No laughing in heaven
One for the road

B:
Lucille
Bad News

Producent:
Paul "Chas" Watkins

Skivbolag:
Virgin

GILLAN:
Ian Gillan, sång
Bernie Tormé, gitarr
John McCoy, bas
Colin Towns, keyboards
Mick Underwood, trummor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0