2-LP: Hanoi Rocks - All those wasted years..." (1984)



En dubbe-live med med finska glamrockarna Hanoi Rocks har jag av nån anledning köpt på mig nångång på 80-talet. Lite konstigt då jag inte kan minnas att jag gillar Hanoi Rocks så värst. Måste ha varit ruggigt billig.



 Inspelad på klassiska klubben Marquee.



Mycket bilder på innerfodralen må jag säga.



Släppt på pyttelilla finska bolaget Johanna.
 

A:
"Pipeline" (Carman, Spickard) 1:57
"Oriental Beat" (McCoy) 3:14
"Back to Mystery City" (McCoy) 4:32
"Motorvatin'" (McCoy, Monroe) 3:21
"Until I Get You" (McCoy) 4:33

B:
"Mental Beat" (McCoy) 6:06
"Don't Never Leave Me" (McCoy) 4:38
"Tragedy" (McCoy) 3:48
"Malibu Beach Nightmare" (McCoy) 2:53

C:
"Visitor" (McCoy) 3:13
"11th Street Kids" (McCoy) 4:25
"Taxi Driver" (McCoy) 4:39
"Lost in the City" 8McCoy) 3:50

D:
"Lightnin' Bar Blues" (Axton) 3:08
"Beer and a Cigarette" (McCoy) 3:20
"Under My Wheels" (Bruce, Dunaway, Ezrin) 3:01
"I Feel Alright" (The Stooges) 4:45
"Train Kept A-Rollin'" (Bradshaw, Kay, Mann) 2:55

Producent:
Overend Watts

Skivbolag:
Johanna

HANOI ROCKS:
Matti "Michael Monroe" Fagerholm, sång, munspel, saxofon
Antti "Andy McCoy" Hulkko, gitarr, sång
Jan–Markus "Nasty Suicide" Stenfors, gitarr, sång
Sami "Sam Yaffa" Takamäki, bas, sång
Nicholas "Razzle" Dingley, trummor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0