LP: Cheap Trick - At Budokan! (1978)



"Cheap Trick at Budokan", en klassisk liveskiva som alla borde ha hemma. Gott om kanonlåtar och på A-sidan ligger dom som ett pärlband efter varandra; "Hello There", "Come On Come On", "Look Out" och "Big Eyes", ja utom evighetslånga (8,30 min!) sömnpillret "Need your love" då som jag aldrig orkat lyssna på i sin helhet.
Och nej, det gick inte den här gången heller och efter 3 minuter gäspar jag käken ur led och vänder på skivan...



... och där blir det genast mycket bättre! Efter ett pyttelitet trumsolo (alla trumsolon utom Neil Pearts ska vara korta) kommer en dånande cover på Fats Dominos "Ain't That a Shame" och efter det är det full fart framåt som gäller med "I Want You to Want Me", "Surrender", "Goodnight Now" och extranumret "Clock Strikes Ten". 



Massor med tuffa bilder på uppviket. Robin Zander är en sjujäkla sångare bara så du vet.



Man ska hålla ryggen rak när man gör armhävningar, Rick.



Förutom "Need your love" en helt omistlig liveskiva som såklart alla borde ha i hyllan. Gillar den här så mycket att jag har den här versionen också.
 

A:
Hello There
Come On Come On
Look Out
Big Eyes
Need Your Love

B:
Ain't That a Shame
I Want You to Want Me
Surrender
Goodnight Now
Clock Strikes Ten

Producent:
Cheap Trick

Skivbolag:
Epic

CHEAP TRICK:
Robin Zander, sång, gitarr
Rick Nielsen, gitarr
Tom Petersson, bas, kör
Bun E. Carlos, trummor

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0