LP: Gillan - Future shock! (1981)



Så bra att man måste ha flera utgåvor av den! Jo, för nu har jag inte mindre än tre varianter av denna Gillan-skiva! Helt galet men så kan det gå. Hittade nämligen denna utgåva med det 16-sidiga häftet på Discogs och shoppade den på stört. När jag packade upp paketet var det dock den vanliga utgåvan jag fått och den hade jag ju redan, en finskpressad variant. Den jag fick var engelskpressad men annars var dom precis lika. Och inget häfte. Ett snabbt mejl till säljaren i England som bad tusen gånger om ursäkt och skickade sen denna, den rätta, till mig. Så nu har jag tre "Future shock". Fantastisk skiva med ett gräsligt omslag.




Världens bästa sångare? Ja, i alla fall topp fem. Eller?





Cool kille med ögonlapp. Jag gillar Bernie Tormé och hans kaotiska gitarrspel.



Mycket bilder är det. Det var ju därför jag ville ha den här utgåvan.



Hela gänget samlat för en stilla.. kartläsning?



Blåaste textbladet ever.



Keyboardisten Colin Towns till vänster och stentuffe basisten John McCoy till höger. 



Ännu mer bilder och så en idolbild på den pillemariske trummisen Mick Underwood.



Häftet avslutas med ännu en futuristisk målning och omslagsbilden från den föregående plattan "Glory road".

 
A:
"Future Shock" – (Gillan, McCoy, Tormé) (3:06)
"Night Ride Out of Phoenix" – (Gillan, Towns) (5:06)
"(The Ballad Of) The Lucitania Express" –  (Gillan, McCoy, Tormé) (3:10)
"No Laughing in Heaven" – (Gillan, McCoy, Tormé, Towns, Underwood) (4:58)
"Sacre Bleu" –  (Gillan, McCoy, Tormé) (3:03)
"New Orleans" – (Guida, Royster) (2:37)

B:
"Bite the Bullet" –(Gillan/Towns) (4:50)
"If I Sing Softly" –  (Gillan, McCoy, Tormé) (6.10)
"Don't Want the Truth" –  (Gillan, McCoy, Tormé) (5.40)
"For Your Dreams" – (Gillan/Towns) (5.04)

Producent:
"Chas" Watkins, Gillan

Skivbolag:
Virgin

GILLAN:
Ian Gillan, sång
John McCoy, bas
Bernie Tormé, gitarr
Colin Towns, keyboards
Mick Underwood, trummor




Kommentarer
Postat av: Felicia

Härlig låt! haha

2017-03-01 @ 11:17:30
URL: http://feliciaohlausson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0