LP+CD: Anathema - Judgement! (1999)



"Judgement", svinbra fullängdare nummer fem från engelska depprockande Anathema. En skiva som jag laddade ner i blindo i mp3-format nångång i början av 2000-talet från Napster, Limewire, DC++ Linuxpunx eller vad dom där tjuvprogrammen nu hette som fanns då och blev helt golvad. De stackars mp3-filerna spelade jag sen till de var helt genomskinliga.



Och när jag häromveckan av en slump såg att Ginza hade "Judgement" på vinyl för 99 spänn så högg jag såklart den på en gång.
 
 
Som sagt en svinbra, deppig skiva med ett totalt antal av noll durackord. Skivan hängde även med på CD i fodralet så nu poppar jag "Judgement" i bilen och "Judgement" på stereon hemma. Upptäck! 
 
 

A:
"Deep" 4:53
"Pitiless" 3:11
"Forgotten Hopes" 3:50
"Destiny Is Dead" 1:47
"Make It Right (F.F.S.)" 4:19
"One Last Goodbye" 5:24 
"Parisienne Moonlight" 2:10
"Judgement" 4:20

B:
"Don't Look Too Far" 4:57
"Emotional Winter" 5:54
"Wings of God" 6:29
"Anyone, Anywhere" 4:51
"2000 & Gone" 4:51

Producent:
Kit Woolven

Skivbolag:
Music for Nations

ANATHEMA:
Vincent Cavanagh, sång, gitarr
John Douglas, trummor
Dave Pybus, bas
Danny Cavanagh, gitarr, keyboards, sång på "Parisienne Moonlight"

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0