12"-EP: W.A.S.P: Animal (F**k like a beast)! (1984)



Hysteriskt omtalad EP från skräckrockande W.A.S.P, eller vasp som salige Siewert Öholm sa. Blev ett ramaskri på bandets amerikanska skivbolag när låten kom på tal och efter kraftiga påtryckningar från dårarna i PMRC den ströks från WASP:s debutskiva och den släpptes enbart i Europa av lilla indiebolaget Music for Nations. Inte förrän 1998 dök den upp på debutskivan igen då den släpptes i ommastrad version.



Finns det nåt bättre sätt att få folk att köpa skivor än att sätta på en varningslapp? Ja, jag föll då som en fura för det tricket då 1984.



Iiiiii, det rinner ju BLOD!!! Iiiiiii, det står FUCK där på spännet! Iiiiii, han har en sågklinga mellan benen!! Vad kostar den?





Mitt intresse för W.A.S.P svalnade tyvärr ganska kvickt efter debutskivan och jag har jag inte hört nånting mer med dom efter den. Jo, förresten, jag tror att jag har haft uppföljaren "The last command" i min ägo en gång för länge sen men den är då inte här nu, så den har jag nog sålt.


A:

Animal (F**k like a beast!

B:
Show no mercy

Producent:
Mike Varney

Skivbolag:
Music for Nations

W.A.S.P:
Blackie Lawless, bas, sång
Chris Holmes, gitarr
Randy Piper, gitarr
Tony Richards, trummor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0