LP: Sepultura - Arise! (1991)



"Arise", fullängdare nummer fyra från de thrashande brassarna Sepultura. Har bara två skivor med dessa thrashlegender, den här vinyl och så "Beneath the remains" på CD. Har dock haft uppföljaren "Chaos A.D" på CD förut och jag försökte verkligen gilla den men... Det var för såsigt tempo på låtarna på den så den har jag gett till Röda Korset.



Har inte hört nånting med Sepultura efter nämnda "Chaos A.D", men jag har läst att dom lutade lite åt nu-metalhållet på "Roots" (huga!) och sen drog ju Max så...



 
 Men på den här är det ett jäkla klipp i låtarna, kolla igenom videon ovan om du inte tror mig!
 

A:

"Arise" Cavalera 3:18
"Dead Embryonic Cells" Cavalera 4:52
"Desperate Cry" Kisser 6:40 "Murder" Cavalera 3:26
"Subtraction" Kisser 4:46

B:
"Altered State" Kisser 6:34
"Under Siege (Regnum Irae)" Cavalera 4:52
"Meaningless Movements" Kisser 4:40
"Infected Voice" Kisser 3:18"

Producent:
Scott Burns, Sepultura

Skivbolag:
Roadrunner

SEPULTURA:
Max Cavalera, gitarr, sång
Igor Cavalera, trummor
Paulo Jr., bas
Andreas Kisser, gitarr




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0