LP: Wehrmacht - Biērmächt! (1989)



"Biērmächt", fulllängdare nummer två från amerikanska HC/metalgänget Wehrmacht. Festligt omslag må jag säga. Japp, grabbarna gillar öl.



Ett tidstypiskt "vuxna män gör saker tillsammans"-kollage på baksidan.



Japp, grabbarna gillar öl.



Ett bildkollage till på innerpåsen.



Wehrmacht pular visst fortfarande på! Helt galet, hade jag ingen aning om.



Inköpt i blindo nån gång -89/90, garanterat enbart för det fräsiga omslagets skull, jag gjorde massor av såna ogenomtänkta köp på den tiden. Om den är bra? Njaae, det vill jag inte påstå men lite småkul är den allt. Och då den här New Renaissance-utgåvan ligger på typ 500 spänn och uppåt på Discogs tror jag inte jag ska göra mig av med den heller.
 

A:

You Broke My Heart (So I Broke Your Face)
Gore Flix
The Beer Is Here!
Drink Beer Be Free
The Wehrmacht
Everb
1/2 E....!
3/4 Micro-E!
Munchies
Night Of Pain (Part I)

B:
Balance Of Opinion
Suck My Dick
Drink Jack
Radical Dissection
Beer Macht
Outro 

Producent:
Wehrmacht

Skivbolag:
New Renaissance

WEHRMACHT:
Shann Mortimer, bas
Brian Lehfeldt, trummor
John Duffy, gitarr
Marco Zorich, gitarr
Tito Matos, sång




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0