Film på DVD: Burial ground! (1981)



På 80-talet hade jag en rätt så omfattande skräckfilmsamling på VHS. En hel jädrans garderob från golv till tak full med videokassetter minsann. Men huga vilken usel dålig kvalitet det var på en del filmer, skrapiga och darriga tredje- och fjärdehandskopior med blödande färger. Men det var oklippt och det var det som räknades! Tyvärr har alla de VHS-kassetterna under årens lopp pajat/rensats bort. Men nu jäklar har jag börjat köpa på mig dom där filmerna på DVD och BluRay, man vill ju se dom igen! 
 
Och här kommer en sådan nyinköpt, Andrea Bianchis "Burial ground", en film som jag inte tror jag hade i min VHS-samling, men jag är inte säker. Jag har då i vilket fall sett den förut.



Ett jetsetgäng träffas på ett slott för att hänga och hångla. Typiskt då att en skäggig professor precis läst upp en gammal besvärjelse så att de döda vaknar till liv igen. Fantastiskt usla skådisar som troligen läser sina repliker från skyltar.

***
James: "You look just like a little whore, but I like that in a girl"
***



***
Mark: "You're getting a raise out of me alright, but it has nothing to do with money"
***

 


Usla skådisar som sagt och så och zombies som inte vet vilket håll dom ska gå, dom pekar faktiskt åt varandra i vissa scener! Och vilket blodbad regissör Andrea har dukat upp! Här rullar huvuden, tarmar slits ur dunkande bröstkorgar och den innehåller även filmhistoriens långsammaste halshuggning, hon kunde inte.. jag vet inte... kanske flyttat på sig? Filmen stoltserar (?) även med lite mamma/son-incest samt en ögonbrynshöjande bröstvårtsbitning.



Extremt blodiga effekter av FX-legenden Gino de Rossi som även gjort äckliga grejer till Lucio Fulcis "House by the cemetery" och Umberto Lenzis "Cannibal Ferox".

 
 
***
Prof. Ayres: [to an attacking zombie] No, stay back! I'm your friend!"
***



Weird kid.
 
 
Både engelsk dubbad version (nej tack) och en på italienska med engelsk text på DVD:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0