LP: Electric Boys - Funk-o-Metal carpet ride! (1989)

 
Debutskivan från coola Electric Boys. Fränt omslag med grabbarna invävda i Ture Sventons gamla matta.
 
 
Trummisens spöklika nylle i ensamt majestät på baksidan. Trivia: Niclas Sigevall, trummisen alltså, bor numera i USA så när Electric Boys ska till å spela i Sverige/Europa så tar dom in Jolle Atlagic som trummis. På senaste skivan "Ghost ward diaries" så medverkar bägge två och på bandfotot på skivomslaget är bägge med. Crazy.
 


Rufsigt och lite småfarligt? Check! En miljard halsdukar? Check!
 


Bra skiva, jag har den amerikanska utgåvan också som har har andra låtar och låtordning.
 
 A:
Psychedelic Eyes
All Lips N Hips
Who Are You
Electrified
Freaky Funksters
 
B:
Halleluja Im On Fire
Cheek To Cheek In A Moonlit World
Get Nasty
Party Up

Producent:
Electric Boys

Skivbolag:
Mercury

ELECTRIC BOYS:
Conny Blomqvist, gitarr, sång
Franco Santunione, gitarr, kör
Andy Christell, bas, kör
Niclas Sigevall, trummor

***

***

Kommentarer
Postat av: Robban

Riktigt bra platta precis som Groovus Maximus och Freewheelin.

2012-11-12 @ 20:16:34
URL: http://purpletheater.blogspot.se/
Postat av: Let It Bleed

Jag såg också solsidan, och jag kan säga att jag ju i efterhand hellre hade lyssnat på EB..

2012-11-13 @ 00:41:35
URL: http://letitbleed.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0