LP: Dust - Hard attack! (1972)



Hittade den här på loppis och eftersom jag är en Molly Hatchet-fantast så såg jag såklart på en gång att omslaget var en målning av Frank Frazetta. "Det här måste vara hårdrock, tänkte jag" och kolla på baksidan och hallå! För vilka är med i Dust om inte Richie Wise, Marc Bell och Kenny Aaronson!
De tre namnen säger såklart inte ett smack för den gemene Beliebern/Directionern men för oss som är lite gamla i gården säger det plenty! Tydligen var jag inte gammal nog i gården att veta vilka Dust var...



Richie Wise producerade nämligen, tillsammans med polaren Kenny Kerner, KISS två första plattor. Kenny Kerner är även med på ett hörn i Dust då han utöver att ha producerat den här skivan även skrivit alla texter. Kenny Aaronson? Han är en riktig studioräv och har under årens lopp spelat in och turnerat med Billy Idol, Foghat, Dave Edmunds och Joan Jett. Puh! Marc Bell? Ja, men om jag säger Marky Ramone kanske det trillar ner en peng? Han var trummis i Ramones mellan 1978-1982 då han fick kicken på grund av sin kärlek till flaskan. Han återkom sen nykter och fin 1987 och stannade kvar till det bittra slutet 1996.



Skivbolagsdirektör på Kama Sutra var en herre vid namn Neil Bogart, det är därför Kerner & Wise senare hamnade i producentstolen för KISS.
 
A:
"Pull Away/So Many Times" 5:02
"Walk In The Soft Rain" 4:25
"Thusly Spoken" 4:27
"Learning To Die" 6:27

B:
"All In All" 4:06
"I Been Thinkin'" 2:12
"Ivory" 2:42
"How Many Horses" 4:18
"Suicide" 4:53
"Entrance" 0:19

Producent:
Richie Wise, Kenny Kerner

Skivbolag:
Kama Sutra

DUST:
Richie Wise, gitarr, sång
Marc Bell, trummor
Kenny Aaronson, bas, steel dobro




Kommentarer
Postat av: Karl Svavel

Fränt var onekligen ordet! Det blir en ny platta att ha på "köp direkt om du hittar den"-listan! Jobbigt att det är en så lång lista...

2013-12-10 @ 09:31:50
Postat av: Anders

vet precis vad du menar, jag har också en såndär lista. Den fördubblas efter varje Sweden Rock-tidning.

2013-12-10 @ 10:04:29
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0