LP: Bathory - Blood, Fire, Death! (1988)



Helt galet - och du kommer icke att tro mig - men jag har i hela mitt liv inte hört en enda ton med Bathory utöver den lilla snutt jag hörde från Bathorys debut nångång 1984 (och avfärdade med en axelryckning). Och det här är således min första Bathory-skiva som nu står i min skivhylla. Japp, skämskudden är framme, men ge mig ett bryt, jag behövde väl bli vuxen för att förstå Bathorys storhete. Kalasbra skiva. Det coola omslaget förställer "Asgårdsreien", målat 1872 av den norske konstnären Peter Nicolai Arbo.
 


Som vanligt producerat av Börje "Boss" Forsberg tillsammans med sonen Ace "Quorthon" Forsberg.
 
A:
"Odens Ride Over Nordland" 2:59
"A Fine Day to Die" 8:35
"The Golden Walls of Heaven" 5:22
"Pace 'Till Death" 3:39
"Holocaust" 3:25 6.

B:
"For All Those Who Died" 4:57
"Dies Irae" 5:11
"Blood Fire Death" 10:28
"Outro" 0:58

Producent:
Boss, Quorthon

Skivbolag:
Black Mark

BATHORY:
Quorthon – gitarr, sång
Vvornth – trummor
Kothaar – bas

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0