LP: Blackfoot - Highway song live! (1982)



Förr i världen köpte jag minsann liveskivor, det gör jag inte längre, har totalt tappat intresset för sådana. Den här är i alla fall galet bra, inspelad på Blackfoots Englandsturné 1982. Om du som jag gillar du "Yeee-haaaw" och slidegitarrer så är det här liveskivan för dig.



Fy fasen vad Blackfoot var bra.



Världens tuffaste svartfotsindian, Jakson "Thunderfoot" Spires bakom trummorna. RIP.

  
A:
Gimme, Gimme, Gimme (Medlocke, Spires) 3:50
Every Man Should Know (Medlocke, Spires) 5:27
Good Morning (Medlocke, Spires) 3:46
Dry County (Medlocke, Spires) 3:32
Rollin' & Tumblin' (James) 2:03
Fly Away (Medlocke, Spires) 3:28

B:
Road Fever (Medlocke, Spires) 3:44
Trouble In Mind (Jones) 4:00
Train Train (Medlocke) 5:46
Highway Song (Medlocke, Spires) 8:38
Howay The Lads  0:52

Producent:
Al Nalli

Skivbolag:
Atco

BLACKFOOT:
Rick Medlocke, gitarr, sång
Charlie Hargrett, gitarr
Greg T. Walker, bas
Jakson "Thunderfoot" Spires, trummor

* * *

* * *


Kommentarer
Postat av: Robban

Vilken fantastisk skiva. Jag tror ett fel med dagens "live" skivor är att det är så förbannat tillrättalagt och korrigerat, det är helt enkelt inte live på riktigt. Jag känner samma sak, det är inte vanligt att jag köper liveskivor inspelade i nutid.

2016-12-23 @ 19:33:19
Postat av: Anders

... och precis efter jag lagt ut detta inlägg kom jag på att jag har ju nyss köpt en liveskiva, inspelad ganska nyss! Och den var bra också!! Vilken? Vänta och se.

2016-12-25 @ 15:32:19
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0