LP: Blackfoot - Tomcattin´ (1980)



Fullängdare nummer fyra från världens bästa Blackfoot. En djävligt bra skiva som snurrat massor hemma hos mig och som är smockad med tunggungande sydstatsrocklåtar som "Gimme, gimme, gimme", "Dream on", "Warped, "On the run" och "Street fighter". Alltså alla låtar på A-sidan.



På B-sidan däremot blir det en aning lugnare för där finns de softa låtarna "Every Man Should Know (Queenie)", "In The Night", "Reckless Abandoner" och den tillbakalutade "Spendin' Cabbage" som gör att jag bums vill dricka moonshine ur lerkrus och softa i en höstack. Huga vad bra.
 

A:
Warped
On The Run
Dream On
Street Fighter
Gimme, Gimme, Gimme

B:
Every Man Should Know (Queenie)
In The Night
Reckless Abandoner
Spendin' Cabbage
Fox Chase

Producent: 
Al Nalli, Henry Weck 

Skivbolag: 
Atco

BLACKFOOT:
Rick Medlocke, gitarr, sång
Charlie Hargrett, gitarr
Greg T. Walker, bas
Jakson Spires, trummor

* * *

* * *

Kommentarer
Postat av: Robban

Suverän skiva. Blackfoot är ett fantastiskt sydstatsband och jag hade förmånen att se dem live 1982.

2016-12-09 @ 09:13:52
Postat av: Anders

Raaaahh!! Vadå jag avis!?

2016-12-10 @ 16:32:56
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0