LP: Then comes silence - Blood! (2017)



Splitternyaste skivan från Then Comes Silence, mitt nya favoritband. I alla fall tills Marduk, Ghost, Tribulation, Toy Dolls eller Dwight Yoakam släpper nytt. Schizofren musiksmak? Jag? Maffigt blodrött omslag,



Illmarig filur på baksidan.
 




Alex, Seth, Jens och Jonas rockar loss.
 
 
 Ett knäckande bra band och må dom nu inte lägga av precis nu när jag upptäckt dom. Precis det hände nämligen mig när jag hade upptäckt Devil Doll, The Devil´s Blood och In Solitude.


A:
The Dead Cry For No One
Flashing Pangs Of Love
Strange Kicks
My Bones
In Leash
Choose Your Poison

B:
Good Friday
The Rest Will Follow
Magnetic
Warm Like Blood
Mercury
Into Death Alone

Producent:
Tom von Heesch

Skivbolag:
Novoton

THEN COMES SILENCE:
Alex Svenson, sång, bas, synthesizers
Seth Kapadia, gitarr
Jens Karnstedt, gitarr
Jonas Fransson, trummor

* * *

* * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0