2-LP: Aerosmith - Get a grip! (1983)



Min one and only LP med Aerosmith. Jag har dock 3-CD-boxen "Panodora´s Box" liggandes i en låda nånstans. En dubbel-LP i ett enkelfodral. Om man bara lyfter nålen förbi de sliskiga balladerna 'Cryin´', 'Crazy' och 'Amazing', så är den faktiskt helt ok, särskilt 'Eat the rich', 'Flesh' och 'Can't Stop Messin'' har snurrat ett par extra varv på min vinylspelare. 'Walk on down' sjungs förresten lite sådär Ace Frehley-sluddrigt av Joe Perry.



Tydligen tyckte massor av människor också att den var mer än OK, då den ganska omgående sålde över 20 miljoner ex.  Coolt omslag med en piercad ko designat av Hugh Syme som gjort massor av omslag till Rush.



Strävsamt gäng som hållit ihop (nåja) ända sedan 1970. Ja, jag vet att både Perry och Whitford var ute ur bandet ett tag på 80-talet, men det är fan bra gjort i alla fall.



Ouch!

 

A:
Intro
Eat The Rich
Get A Grip
Fever
Livin On The Edge

B:
Flesh
Walk On Down
Shut Up And Dance

C:
Cryin
Gotta Love It
Crazy

D:
Line Up
Can't Stop Messin'
Amazing
Boogie Man

Producent:
Bruce Fairbairn

Skivbolag:
Geffen

AEROSMITH:
Steven Tyler, sång
Joe Perry, gitarr
Brad Whitford, gitarr
Tom Hamilton, bas
Joey Kramer, trummor

GÄSTER PÅ SKIVAN:
Don Henley (Eagles), kör på "Amazin"
Lenny Kravitz, kör på "Line up"
Desmond Child, keyboards på "Crazy"

* * *

* * *

Kommentarer
Postat av: Robban

Ruskigt överskattade efter Rock In a Hard Place. Bedrövliga live dessutom.

2017-07-12 @ 21:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0