CD: Behemoth - The satanist! (2014)



Av nån anledning tappade jag kontakten med polska Behemoth nångång efter "Demigod". Lyssnade nästan sönder de två föregående "Thelema.6" och "Zos Kia Cultus (Here and Beyond)" som jag hade laddat ner (förlåt). Köpte sen "Demigod" men den drunknade i all annan musik som jag lyssnade på och polackerna glömdes bort lite.



Inte helt bortglömda dock, har haft lite koll på dom genom åren, då jag suttit i timtal och tittat på drumcams med deras helt fenomenale trummis Inferno.



Och särskilt många drumcams fanns det visst med låtar från den här skivan så det var väl egentligen bara en tidsfråga innan jag var tvungen att köpa den.



Jamen, du ser ju själv. Sikken kille!



Exakt hur länge kör han dubbeltramp utan uppehåll? I cowboyboots. Rätt svar: drygt 3 minuter. Helt. Jävla. Galet.
 


Låttitel och ett bibelcitet till vänster, något svårtydd låttext till höger.



På CD-häftets muttuppslag ett citat från Jesaja 45:7; "Jag som danar ljuset och skapar mörkret, jag som giver lyckan och skapar olyckan. Jag, Herren, är den som gör allt detta". Jojo, vem behöver fiender med såna vänner?



Låttitel och delar av lyriken tagna från Aleister Crowleys dikt "Liber Samekh". Läs och begrunda.
 


Rysk utgåva, endast släppt i OSS-staterna. Svinbra skiva och jag lovar härmed att jag aldrig ska glömma bort Behemoth igen. Nä, nu måste jag kolla på en drumcam med Inferno, igen, har ju gått en hel dag sen sist.
 
1. "Blow Your Trumpets Gabriel" 4:25
2. "Furor Divinus" 3:06
3. "Messe Noire" 4:04
4. "Ora Pro Nobis Lucifer" 5:35
5. "Amen" 3:49
6. "The Satanist" 5:33
7. "Ben Sahar" 5:34
8. "In the Absence ov Light" 4:58
9. "O Father O Satan O Sun!" 7:13

Producent:
Behemoth, Daniel Bergstrand

Skivbolag:
Metal Star

BEHEMOTH:
Adam "Nergal" Darski, gitarr, sång
Tomasz "Orion" Wróblewski, bas
Zbigniew "Inferno" Promiński, trummor

***

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0