CD: Behemoth - Evangelion! (2009)



"Evangelion" betyder "sprida goda nyheter" på gammelgrekiska och när Behemoth släpper en skiva är det såklart alltid goda nyheter. Svinaktigt bra band, från Polen givetvis, det finns nämligen hur många bra band som helst i Polen; Vader, Lost Soul, Hate, Dies Irae, Sceptic, Decapitated, Yattering och inte att förglömma min senaste upptäckt Batushka. Den Babyloniska Skökan pryder omslaget.





Grabbarna verkar ha en fäbless för kråkor.
 


Behemoth har givetvis en helt utomjordiskt bra trummis, en herre vid namn Zbigniew Promiński, mera känd som "Inferno". Kolla på den här videon, där får vi följa Inferno då han spelar denna skivas "Of fire and the void". En video som undertecknad nu sett ett tvåsiffrigt antal gånger och jag fattar fortfarande inte hur han bär sig åt.
 


Judge Dredd ringde precis och ville ha tillbaka sin hjälm.



Helgotes vilken bra skiva och det bästa av allt är att jag har ett helt gäng Behemoth-skivor på väg till mig med post as we speak. Nu ska det täppas till diskografiluckor må du tro.
 
1. "Daimonos" 5:15
2. "Shemhamforash" 3:56
3. "Ov Fire and the Void" 4:27
4. "Transmigrating Beyond Realms ov Amenti" 3:27
5. "He Who Breeds Pestilence" 5:41
6. "The Seed ov I" 4:58
7. "Alas, Lord Is Upon Me" 3:15
8. "Defiling Morality ov Black God" 2:49
9. "Lucifer" 8:06

Producent:
Daniel Bergstrand, Wojciech Wiesławski, Sławomir Wiesławski

Skivbolag:
Nuclear Blast

BEHEMOTH:
Nergal, sång, gitarr
Inferno, trummor
Orion, bas

***

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0