CD: Blur - The great escape! (1995)



BLUR?! Jamenvisst,  jag gillar deras kantiga pop skarpt och särskilt den här skivan. Väl värd de 20 kronor jag betalade för den. Del tre i Blurs "Life"-trilogi, där "Modern Life Is Rubbish" var del ett och "Parklife" var del två.
 


En kul grej är att Blur skriver ut gitarrackorden, mera sånt från alla band, tack! Så slipper jag stå och gissa när jag spelar gitarr till skivorna.
 


"Country House", "The Universal", "Stereotypes" och "Charmless Man" blev alla topp 10 hits hemma i England.



CD-häftet uppvikt i all sin prakt.



Tyvärr blev Blur lite svåra och körde lite mera amerikanskt lo-fi/alternativ rockstuk på de följande skivorna "13" och "Blur" men jag gillar dom också. Men dom är inte lika bra som den här skivan som är helt fantastisk. Lyssna! Upptäck!
 
1. "Stereotypes" 3:10
2. "Country House" 3:57
3. "Best Days" 4:49
4. "Charmless Man" 3:34
5. "Fade Away" 4:19
6. "Top Man" 4:00
7. "The Universal" 3:58
8. "Mr. Robinson's Quango" 4:02
9. "He Thought of Cars" 4:15
10. "It Could Be You" 3:14
11. "Ernold Same" 2:07
12. "Globe Alone" 2:23
13. "Dan Abnormal" 3:24
14. "Entertain Me" 4:19
15. "Yuko and Hiro" 5:24

Producent:
Stephen Street

Skivbolag:
Food

BLUR:
Blur Damon Albarn, sång, keyboards
Graham Coxon, gitarr, banjo, saxofon
Alex James, bas
Dave Rowntree, trummor

***

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0