LP: Venom - Black Metal! (1982)



Denna jättejättejätteklassiska andraplatta från Venom stoltserar med världens hårdrockigaste omslag.



Eftersom jag idiotiskt har sålt min originalpressning av denna skiva (givetvis med tillhörande poster och textblad) i början av 90-talet så var jag såklart tvungen att köpa den igen på vinyl när den här gatefoldutgåvan poppade upp på nätet för knappa  två hundringar. Lite tröst i allt elände är den trots allt, för visst är den snygg?



Bäst: "Black metal" (herregud vilken låt!), "Buried Alive", (ljudet av jorden som faller på kistlocket ger mig alltid rysningar), "Teachers Pet" och "Countess Bathory".
Sämst: givetvis att jag sålde mitt Neat Recordsorigianl för 40 spänn till nån fjunig jävla tonåring. För på själva skivan finns det inget som är sämst.



Nyutgåva på genomskinlig vinyl utgiven på italienska Earmark.
 

A:
Black Metal
To Hell and Back
Buried Alive
Raise the Dead
Teachers' Pet
Bloodlust (Radio 1 session)


B:
Leave Me in Hell
Sacrifice
Heaven's on Fire
Countess Bathory
Don't Burn the Witch
At War with Satan (preview)


Producent: 
Keith Nichol, Venom 

Skivbolag: 
Earmark

VENOM:

Conrad "Cronos" Lant, bas, sång
Jeffrey "Mantas" Dunn, gitarr
Anthony "Abaddon" Bray, trummor

Trackback
RSS 2.0