LP: Kiss - Destroyer! (1976)



Det här kommer du inte att tro, men den här skivan köpte jag alldeles nyligen på skivmässa. Otroligt, eller hur? Har ingen förklaring att jag inte köpte den då den kom, jag var bara 12 år då skivan släpptes och veckopengen räckte väl bara till tidningen Poster... Hade den dock på kassettband som en kompis kopierat åt mig och det bandet spelade jag dag och natt, men köpa skivan själv? Nä, det gjorde jag aldrig, har inte ens haft den här skivan på CD! Ja, jag vet, det är helt ofattbart.



Det är som du vet inte Ace som spelar gitarrsolot på "Sweet Pain" utan Alice Cooper-gitarristen Dick Wagner. Han spelar även de flesta riffen på "Flaming Youth" och trakterar så flinkt den akustiska gitarren på balladhiten "Beth". Som ursprungligen hette "Beck" men Ezrin tyckte det lät som en killnamn och hur fel kan då inte låtens text tolkas då?




 

A:
A:
Detroit rock city
King of the night time world
God of thunder
Great expectations

B:
Flaming youth
Sweet pain
Shout it out loud
Beth
Do you love me

Producent:
Bob Ezrin 

Skivbolag:
Casablanca

KISS:
Gene Simmons, bas, sång
Paul Stanley, gitarr, sång
Ace Frehley, gitarr
Peter Criss, trummor, sång
Trackback
RSS 2.0