LP: Saga - Images at twilight! (1979)



Visst är den här världen för jävla konstig! För när jag googlar på "Images at twilight" för att hitta lilte matnyttig och förhoppningsvis kul info om denna klassiska progskiva så får jag nästan 58 miljoner träffar! Och först så tänker jag att fan vad det var många SAGA-fans det finns här i världen innan jag ser jag att typ 98,5% av träffarna handlar om den där fjortisvampyrfilmen "Twilight" och inte om detta klassiska progband...
Nåväl, det här är i alla fall fullängdare nummer två från denna kanadensiska orkester och en skiva som nästan svämmar över av goa låtar. De fem du ska lyssna mest noggrant på är "You're Not Alone", "See Them Smile", "Take It Or Leave It",  "Images (Chapter One" och den avslutande keyboardkolossen "Mouse In A Maze".



På denna skiva har förresten SAGA en ny keyboardkille i sättningen. Borta är Peter Rochon som lirade på debuten och istället har en snubbe vid namn Greg Chadd tillkommit. Enligt djungeltelegrafen var denne Chadd inte med i bandet så länge - och knappt alls på denna skivinspelning - så det faktum att han ståtar med både namn och bild på innerfodralet måste nog räknas som väldigt generöst av de övriga i bandet. Ett otroligt snyggt omslag omsluter det hela med nån sorts trollsländsrobot som flyger runt och vräker ner skyskrapor.
 

A:
It's Time (Chapter Three)
See Them Smile
Slow Motion
You're Not Alone

B:
Take It Or Leave It
Images (Chapter One)
Hot To Cold
Mouse In A Maze

Producent:
Paul Gross

Skivbolag:
Polydor

SAGA:
Michael Sadler, keyboards, sång
Ian Crichton, gitarr
Jim Crichton, bas
Greg Chadd, keyboards
Steve Negus, trummor
Trackback
RSS 2.0