2-LP: Public Enemy - Apocalypse 91... the enemy strikes black! (1991)



Fet dubbelvinyl i gatefoldomslag med hårdaste raporkestern Public Enemy som bara står och glänser i en back därhemma. Otippat eller va? Men jag gillar ju såna här gamla oldschool-rapgrejer, så nu det är bara att bita ihop. Då min kunskap om Public Enemy (och rapgenren i gemen) är väldigt begränsad så jag nöjer mig med att säga att Public Enemys fyra första skivor allihopa är kalasbra och du måste givetvis kolla upp dessa, resten av deras diskografi har jag ingen aning om hur det låter. Jomen kom igen katten, det svänger ju stenhårt!



Bäst? Jo, det ska jag berätta för dig, det är "I Don't Wanna Be Called Yo Niga", "By the Time I Get to Arizona" "Shut 'em Down" och "Move!". Och glöm inte bort att lyssna på "Bring the noize" där Chuck D & Co tillsammans med grabbarna i Anthrax river av historien första rap/metal-samarbete.



"There´s still apartheid in AmeriKKKa"
 

A:
Lost at birth
Rebirth
Nighttrain
Can't Truss It

B:
I Don't Wanna Be Called Yo Niga
How to Kill a Radio Consultant
By the Time I Get to Arizona

C:
Move!
1 Million Bottlebags
More News at 11

D:
Shut 'em Down
A Letter to the New York Post
Get the Fuck Outta Dodge
Bring the Noise 

Producent: 
Imperial Grand Ministers of Funk 

Skivbolag: 
Def Jam

PUBLIC ENEMY:
Chuck D, the hard rhymer
Flavor Flav, the juice
Terminator X, the track attacker
Trackback
RSS 2.0