LP+CD: Coheed and Cambria - The Afterman: Ascension! (2012)


Kryptiskt omslag med en... ja vad är det egentligen?


En inte lika kryptisk baksida.


Överraskning! En CD med hela skivan låg minsann och skvalpade i fodralet.
Det stod det inget om när jag beställde den. Flott!


Ett informativt textblad följer såklart med, hur ska man annars kunna hänga med i den snåriga historien
om "The Amory Wars"?


Snygg orange vinyl. Färgen återkommer även i "The Afterman symbol" och jag kan garantera dig att skivan till del två i historien, "Afterman: Descension" kommer att vara grå.
 

A:
"The Hollow" 2:11 (Sanchez)
"Key Entity Extraction I: Domino the Destitute" 7:51 (Sanchez)
"The Afterman" 3:11 (Sanchez)
"Mothers of Men" 4:11 (Sanchez)
"Goodnight, Fair Lady" 3:23 (Sanchez)

B:
"Key Entity Extraction II: Holly Wood the Cracked" 3:26 (Sanchez)
"Key Entity Extraction III: Vic the Butcher" 5:47 (Sanchez)
"Key Entity Extraction IV: Evagria the Faithful" 6:22 (Sanchez)
"Subtraction" 3:07 (Sanchez)

Producent: 
Coheed and Cambria, Michael Birnbaum, Chris Bittner

Skivbolag: 
Hundred Handed/Everything Evil

COHEED AND CAMBRIA:
Claudio Sanchez, sång, gitarr
Travis Stever, gitarr
Josh Eppard, trummor, keyboards
Zach Cooper, bas, sång

* * *

* * * 

Kommentarer
Postat av: Sjökexet

Ett mästerverk återigen!

De har en lyxutgåva på deras hemsida just nu, vilket är en dubbel-lp med både Ascension & Descension inkluderad en fet bok med hela "The Afterman"-historien fördelad i kapitel låt för låt.

Personligen blir det nog en ny "The Wall" för en Coheed-räv som jag!

2013-01-06 @ 15:36:58
Postat av: Anders

Faaan, den skulle jag vilja ha! Men 49 buck + 25 buck i frakt blir lite väl häftigt då jag redan har del ett. Nåja, har förbokat den "vanliga" vinylen av del två nu i alla fall. Men tack för tipset, Sjökexet!

2013-01-06 @ 18:25:34
URL: http://brm.blogg.se
Postat av: Sjökexet

Var så lite så! Då passar jag på att tacka för din underbara blogg. Har följt den lite då och då sedan 2008 och har hittat ett par mästerverk så.. Tack!

2013-01-07 @ 15:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0