2-LP: Converge - Jane Doe! (2001)



Fjärde fullängdaren från metalliska hardcorebandet Converge och herrejävlar vilket oväsen dom för och helvetes vad han skriker Jacob Bannon-killen! Och när jag menar att han skriker så menar jag såklart att han SKRIKER!!.
Bannon designar skivomslag också när han inte vrider lungorna ur sig (ja, även det här) och på hans hemsida kan du köpa diverse målningar direkt av honom om du är på det humöret.



Trivia: den här vinylutgåvan ska spelas på 45 RPM, en liten petitess som jag totalmissade vid första lyssningen och följdaktligen kände jag inte alls igen den tvärösiga öppningslåten "Concubine" från den tiden då jag bara hade den här skivan på "lånade" MP3-filer. "Hmmm, ska den verkligen gå så där sakta?" Nä, det skulle den inte.





Det följer också med ett LP-stort 24-sidigt häfte med gigantiska bilder och alla texter.
Lite svårläst som synes men snyggt som attan.


Skivsidorna heter "J", "A", "N" och "E" i stället för A, B, C och D och längst in på respektive sida är det graverat "Shitty Idiot Shitty Idiot Shitty Idiot Shitty Idiot!!!", "You're simple minded it hurts", "Winston Black Lotus!!!" och "Graveyard Sex for Chainsaw" så då vet du det också.
 
J:
"Concubine" 1:19 (Converge)
"Fault and Fracture" 3:05 (Converge)
"Distance and Meaning" 4:18 (Converge)

A:
"Hell to Pay" 4:32 (Converge)
"Homewrecker" 3:51 (Converge)
"The Broken Vow" 2:13 (Converge)
"Bitter and Then Some" 1:28 (Converge)

N:
"Heaven in Her Arms" 4:01 (Converge)
"Phoenix in Flight" 3:49 (Converge)
"Phoenix in Flames" 0:42 (Converge)
"Thaw" 4:30 (Converge)

E:
"Jane Doe" 11:34 (Converge)

Producent:
Matthew Ellard, Kurt Ballou

Skivbolag: 
Deathwish Inc.

CONVERGE:
Kurt Ballou – gitarr, theremin
Jacob Bannon – sång
Aaron Dalbec – gitarr
Ben Koller – trummor
Nate Newton – bas, theremin

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0