2-LP: Venom - Eine kleine nachtmusik! (1986)



Rasande grann dubbel-LP med legendariska blackmetal-bandet Venom inspelad 1985. Ett hopkok av två konserter, första LPn är inspelad på klassiska Hammersmith Odeon 1985 och LP två är fångad vid Venoms konsert på lika klassiska The Ritz i New York 1986.









A:
Intro
Too Loud For The Crowd
Seven Gates Of Hell
Leave Me In Hell
Nighmare
Countess Bathory

B:
Die Hard
Schitzo
Guitar Solo Mantas
In Nomine Satanas
Witching Hour

C:
Black Metal
The Chanting Of The Priest
Satanachrist
Flying
Warhead

D:
Buried Alive
Love Amongst The Dead
Bass Solo Cronos
Welcome To Hell
Bloodlust

Producent:
Cronos

Skivbolag:
Neat

VENOM:
Conrad "Cronos" Lant, bas, sång
Jeffrey "Mantas" Dunn, gitarr
Anthony "Abaddon" Bray, trummor

Kommentarer
Postat av: Joppe

Just det där med otight har jag ett vagt minne av. I unga år kom jag över en bootleg med Venom. Minns att jag vid första lyssningen trodde att Mantas försökte stämma gitarren mitt i en låt. Visade sig efter lite analys att det var ett gitarrsolo.
Vill minnas att jag var djupt impad ändå.

2014-11-09 @ 12:58:24
Postat av: Anders

HAHAHAHA!!! Så jävla bra! Tack Joppe, för den minnesbilden!

2014-11-09 @ 17:56:40
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0