LP: Girlschool - Hit n´ run! (1981)



Fullängdare nummer två från Girlschool med ett småtaffligt omslag. Jag ser en "hit" men inte så värst mycket "run"..., tycker dom står väldigt stilla där till höger. Eller tittar dom kanske efter föraren som springer nånstans där framför dom?



Men enligt den här bilden sitter han fortfarade kvar i bilen och fotar tjejer. Hela flickskolegänget - utom Kelly Johnson, som gick bort i cancer 2007 - håller fortfarande på och 2015 kom skivan "Guilty as sin". Respekt.



GRILLSCHOOL??!!


"Gibbins"?! Tryckfelsnisse är framme på etiketten också.
 

A:
"C'mon Let's Go" (McAuliffe, Johnson) 3:35
"The Hunter" (McAuliffe, Johnson) 3:15
"(I'm Your) Victim" (McAuliffe, Dufort) 2:42
"Kick It Down" (McAuliffe, Johnson) 3:03
"Following the Crowd" (WIlliams, McAuliffe, Johnson) 3:08
"Tush" (Gibbons, Hill, Beard) 2:16

B:
"Hit and Run" (McAuliffe, Johnson) 3:08
"Watch Your Step" (Williams, McAuliffe, Johnson) 3:22
"Back to Start" (Johnson, Williams) 3:32
"Yeah Right" (McAuliffe, Johnson, Dufort) 3:21
"Future Flash" (Johnson, McAuliffe) 4:27

Producent:
Vic Maile

Skivbolag:
Bronze

GIRLSCHOOL:
Kim McAuliffe, gitarr, sång
Kelly Johnson, gitarr, sång
Enid Williams, bas, sång
Denise Dufort, trummor





Kommentarer
Postat av: Robban

Bra skiva.

Apropå något helt annat, men detta har du förhoppningsvis sett redan:
http://www.arjenlucassen.com/universe/


2016-11-23 @ 06:11:52
URL: http://purpletheater.blogspot.se/
Postat av: Anders

Jo, läste det igår på Blabbermouth. Där skulle man varit, synd bara att Tilburg ligger så avsides...

2016-11-23 @ 14:36:26
URL: http://brm.blogg.se
Postat av: Robban

I Holland ligger inget avsides:-). Jag har precis varit där och såg Mystery. Flyg kostade 890 kr t/r. Tilburg ligger bara 11 mil från Amsterdam så 2 timmar med tåg. Fick tag i VIP-biljett så det blir något att se fram emot.

2016-11-23 @ 20:29:43
URL: http://purpletheater.blogspot.se/
Postat av: Anders

890 spänn! Undrar vad den resan skulle kosta för mig som först måste ta mig ner till Arlanda... Jag bor helt klart för långt norrut. Men vi har renar och isbjörnar som springer vilt här på gatorna så det är ju kul.

2016-11-24 @ 08:22:17
URL: http://brm.blogg.se/
Postat av: Robban

Jag hoppades på det där med renar och isbjörnar men det är ju en myt ;-) Jag är i Lulea till och från men inte fan har jag sett några isbjörnar. Fast de har rätt många roliga historier de berättat om Skelleftebor.

2016-11-25 @ 06:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0