LP: More - Warhead! (1981)


Debutskivan från engelska More som jag har för mig det snackades en del om där i början av 80-talet. Ett kort tag i alla fall.



More-sångaren Paul Mario Days claim to fame  - förutom denna skiva då - är att han faktiskt är Iron Maidens originalvokalist och sjöng i bandet mellan åren 1975-76. Han kickades av bandledare Steve Harris pga sin bristande scenkarisma.

 
Riktigt jäkla bra skiva det här, producerad av Al Nalli och Henry Weck, ett rutinerat par som jag har för mig har producerat ett gäng skivor med Blackfoot. Och tro´t eller ej men More har  - helt utan originalmedlemmar - återförenats och kallar sig numera för More2012.
 

A:
"Warhead"
"Fire"
"Soldier"
"Depression"

B:
"Road Rocket"
"Way of the World"
"We are the Band"
"I Have No Answers"

Producent:
Al Nalli, Henry Weck

Skivbolag:
Atlantic

MORE:
Paul Mario Day, sång
Kenny Cox, gitarr
Laurie Mansworth, gitarr
Brian Day, bas
Frank Darch, trummor

Kommentarer
Postat av: Robban

Helt rätt Anders, en förbannat bra skiva. Uppföljaren Blood & Thunder är inte tokig alls heller, men inte i klass med debuten. Såg bandet live 1981 faktiskt.

2017-04-15 @ 17:18:05
URL: http://purpletheater.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0