LP: Mötley Crue - Too fast for love! (1981)



Halvsällsynt utgåva av Mötley Crues debut släppt på det egna bolaget Leathur Records. Inköpt på ren chans av yours truly anno 1981. Omslagsbilden är Mötleys tolkning av Rolling Stones "Sticky Fingers"



Har stått i en plastficka sedan inköpet och är således i alldeles lysande skick.



Ett textblad medföljer också med detta tuffa bandfoto på baksidan. Gitarristen Mick Mars var gammal i gården redan här och var 10 år år äldre än de då 20-åriga slynglarna Vince Neil och Tommy Lee. Nikki Sixx var 23 år.

 
Finns 4000 ex av den här utgåvan och på Discogs kostar den billigaste 1000 spänn sen brakar priserna uppåt. Tänkte att jag behåller den här ett par år till sen säljer jag den och köper ett hus i Spanien för pengarna. Troligt?
 

A:
"Live Wire" 3:14
"Public Enemy #1" 4:22
"Take Me To The Top" 3:43
"Merry-Go-Round" 3:22
"Piece of Your Action" 4:39

B:
"Starry Eyes" 4:28
"Stick to Your Guns" 4:20
"Come on and Dance" 3:11
"Too Fast for Love" 4:11
"On with the Show"

Producent:
Mötley Crue

Skivbolag:
Leathur Records

MÖTLEY CRUE:
Vincent "Vince Neil" Wharton, sång
Robert "Mick Mars" Deal, gitarr
Frank "Nikki Sixx" Ferrana, bas
Thomas "Tommy Lee" Bass, trummor

Kommentarer
Postat av: Robban

Den har jag också...haft. Köpte originalet på Leathur Records men en kompis som var stor Motley Crue-fan tjatade sig till att byta den mot en nyare press på Elektra plus två andra skivor. Så här i efterhand blev det ett dyrt misstag. Men jag samlar ju inte skivor för att sälja dem, och han blev ju en vinnare.

2017-04-25 @ 22:09:51
Postat av: Anders

Surt. Men kul för din kompis som sagt. Nä, är nog ingen risk att jag säljer denna, eller nån annan av mina skivor. Eller vänta, nån liten utrensning måste jag nog ha snart, måste jag verkligen behålla den där Pet Shop Boys-vinylen som står där längst bak?

2017-04-26 @ 07:14:33
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0