LP: Morbid Angel - Kingdoms disdained! (2017)



Äntligen kom det då en ny skiva med Morbid Angel! Ända sen 2011 har jag väntat på en uppföljare till "Illud Divinum Insanus". Bespottad av många men jag tyckte den var helt ok.



Som alla vet så är titlarna på Morbid Angels skivor i bokstavsordning, Altars of Madness, Blessed Are the Sick, Covenant och så vidare och nu är vi alltså framme vid "K". Men vad hände med "J"? Jo, Morbid Angel släppte visst en liveskiva betitlad "Juvenilia" på Record Store Day den 18/4 2015. Hade jag ingen aning om, den måste genast införskaffas, trots att det är en live. Gillar inte att ha såna där hål i favoritbands diskografier.



På uppviket är det en arg jävel (nån av The Old Ones?) som reser sig upp ur jorden.





Steve Tucker tillbaka i Morbid Angel igen, han hanterade ju bas och sång på Formulas Fatal to the Flesh, Gateways To Annihilation och Heretic. Lillkillen Scotty Fuller är en ny och för mig okänd förmåga.

 
Har inte hört en ton från denna än, sparar den till julledigheten (två veckor!) då jag tänkte headbanga bort lite julskinka från midjan. Har fullt upp med att lyssna på Cannibal Corpses nya just nu som är ett riktigt monster till skiva, jävlar vilket fett ljud. Och då även den här skivan är producerad av Erik Rutan (ex-Morbid Angel!) så är förväntningarna på topp.
 

A:
"Piles of Little Arms" 3:44
"D.E.A.D." 3:00
"Garden of Disdain" 4:24
"The Righteous Voice" 5:03
"Architect and Iconoclast" 5:44

B:
"Paradigms Warped" 3:59
"The Pillars Crumbling" 5:05
"For No Master" 3:28
"Declaring New Law (Secret Hell)" 4:21
"From the Hand of Kings" 4:02
"The Fall of Idols" 4:48

Producent:
Eric Rutan

Skivbolag:
Silver Lining

MORBID ANGEL:
Steve Tucker, bas, sång
Trey Azagthoth, gitarr, keyboards
Scott Fuller, trummor

* * *

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0