LP: Lene Lovich - No man´s land! (1982)



Ja, vad ska jag säga? Jag gillar Lene Lovich. Och Marduk, Nasum, Dwight Yoakam, Ayreon och Lustans Lakejer. Bred musiksmak eller va?


Nu har jag "March" och "Shadows and dust" kvar att köpa så har jag alla Lenes skivor. Den sistnämnda har jag *host* lånat på nätet och dom MP3:orna har jag snart nött ut, den är nämligen hur bra som helst.



På "Rocky road" gästspelar Thomas Dolby på synthesizer. Har gör detsamma på Def Leppards "Pyromania"-skiva men där vågade han inte gå ut med sitt namn utan kallar sig för Booker T. Boffin.
 

A:
"It's You, Only You (Mein Schmerz)" (Bakker, Sinzheimer) 3:42
"Blue Hotel" (Lovich, Chappell, Goldsand) 3:43
"Faces" (Lovich Chappell) 3:32
"Walking Low" (Lovich, Chappell) 3:16
"Special Star" (Lovich, Chappell) 4:31

B:
"Sister Video" (O'Neill) 4:45
"Maria" (Lovich, Chappell) 3:02
"Savages" (Lovich, Chappell) 3:47
"Rocky Road" (Lovich, Chappell) 4:10

Producent:
Lese Chappell, Lene Lovich

Skivbolag:
Stiff

LENE LOVICH:
Lene Lovich, sång, saxofon, trumpet
Les Chappell, gitarr, synthesizer, sång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0