LP: Scorpions - Virgin killer! (1976)



Jomenvisst har jag köpt den här också. Hade ju gett mig fan på att jag skulle köpa Scorpions alla 70-talsskivor och i och med det här inköpet är jag färdig. Deras 80-, 90- och 00-talsdiskografi tänker jag inte ge mig på.



Var egentligen på jakt efter utgåvan med originalomslaget men baxnade en aning då priserna på den började på 400 spänn på Discogs. 

 
Fjärde fullängdaren från dessa coola tyskar och den sista skivan med trummisen Rudy Lenners som på den följande skivan "Taken by force" är ersatt av Herman Rarebell.
 

A:
"Pictured Life" Meine, Roth, Schenker 3:21
"Catch Your Train" Meine, Schenker 3:32
"In Your Park" Meine, Schenker 3:39
"Backstage Queen" Meine, Schenker 3:10
"Virgin Killer" Roth 3:41

B:
"Hell-Cat" Roth 2:54
"Crying Days" Meine, Schenker 4:36
"Polar Nights" Roth 5:04
"Yellow Raven" Roth 4:58

Producent:
Dieter Dierks

Skivbolag:
RCA

SCORPIONS:
Klaus Meine, sång
Ulrich Roth, gitarr, sång på "Hell-Cat" och "Polar Nights"
Rudolf Schenker, gitarr, kör
Francis Buchholz, bas, kör
Rudy Lenners, trummor

* * *

* * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0