LP: Status Quo - Blue for you! (1976)



"Blue for you" från 1976. Hur bra som helst. Har för mig att jag läst nånstans att Status Quo vid den här tiden var sponsrade av Levi´s jeans, därav det blå temat på skivan.



Förutom de låtar som basisten Alan Lancaster är ensam kompositör till - "Blue for you" och "Ease Your Mind" - är det full fart framåt som gäller och här bjuds vi på de framtida Quo-klassikerna "Mystery Song", "Is There a Better Way", "Rain" och "Rollin´ Home".



Svettångande livebild på uppviket. Tänk om man fått se Quo live vid den här tiden. Troligtvis hade man headbangat till sig en hjärtattack.



Jag säger som jag gjort på alla de tidigare Quo-inläggen: bara kanonlåtar.



Blått, blått, blått.

 
"No I don't take a drink
No I won't take a drink
But I sure take some ups and some downs
She makes me so weary
She picks me up to put me down" ("Mad About the Boy")


A:
"Is There a Better Way" (Rossi, Lancaster) - 3:31
"Mad About the Boy" (Rossi, Young) - 3:31
"Ring of a Change" (Rossi, Young) - 4:15
"Blue for You" (Lancaster) - 4:08
"Rain" (Parfitt) - 4:24

B:
"Rolling Home" (Rossi, Lancaster) - 3:01
"That's a Fact" (Rossi, Young) - 4:20
"Ease Your Mind" (Lancaster) - 3:12
"Mystery Song" (Parfitt, Young) - 6:44

Producent:
Status Quo

Skivbolag:
Vertigo

STATUS QUO:
Francis Rossi, gitarr, sång
Rick Parfitt, gitarr, sång
Alan Lancaster, bas, sång
John Coghlan, trummor
Andy Bown, keyboards

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0