LP: Eddie Meduza - West a fool away! (1984)



Omdiskuterad LP med allas vår favorit, raggarkungen Eddie Meduza. Omdiskuterad därför att på förstapressningen var låten "Heil Hitler" med. Enligt Eddie antikrigs- och antinazistisk men skivbolaget bara skrek, drog in hela upplagan och tog bort låten från skivan.



Tyvärr är det som synes inte den versionen som jag har men det här är ju så otroligt bra i alla fall. Och så har jag ju en hel packe med CD-skivor med alla, ja alla, låtar som Eddie nånsin gjort så om jag nu vill lyssna på  den där "Heil Hitler"-låten så är det fort gjort. 





Inte sä jäkla illa pinkat att få med John Norum i kompbandet. Såg Eddie Meduza live här i Umeå nångång i början av 80-talet och då var John Norum, typ 17-18 år, med på scen och lirade. Har för mig att Eddies trummis och producent, Thomas Witt, var Norums styvfarsa eller nåt. Rätta mig gärna om jag har fel.



 
Galet bra skiva med ett par vanliga, engelskspråkiga låtar först på A-sidan innan vanvettet brakar lös med "Studiostädare Börje Lundin". På B-sidan är galenskaperna i full blom.

A:
Hey Girl
Hold Your Fire
I Don't Love You Anymore
California
Dead Man's Curve
Leader Of The Rockers
Studiostädare Börje Lundin
West A Fool Away (Noshörningsversion)

B:
Undanflykter
Punkar'n Å Raggar'n
Sverige Vart E Vi På Väg
Sveriges Kompani
Dunder Å Snus
Skarapersiflage
West A Fool Away
Bröderna Lundin Rensar Studion
West A Fool Away (Elefantversion)

Producent:
Eddie Meduza, Thomas Witt, Thomas Ljungqvist

Skivbolag:
CBS

EDDIE MEDUZA:
Errol "Eddie Meduza" Norstedt, sång, gitarr, bas, dragspel, keyboards
Thomas Witt, trummor
Thomas Ljungqvist, bas, keyboards
John Norum, gitarr
Sten Tempelman, gitarr
Simon Runge , slagverk




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0