LP: BoDeans - Home! (1989)

 

 
A:
"When the Love is Goob (I Mean Good)" – 4:02
"Beautiful Rain" – 4:17
"Fire in the Hole" – 0:22
"Good Work" – 2:53
"No One" – 4:02
"You Don't Get Much" – 4:46

B:
"Hand in Hand" – 4:01
"Worlds Away" – 3:44
"Far Far Away from My Heart" – 4:24
"Brand New" – 4:06
"Red River" – 4:05
"Beaujolais" – 4:36

Producent:
Jim Scott

Skivbolag:
Slash

BODEANS:
Kurt Neumann – sång, gitarr
Sam Llanas – sång, gitarr, munspel
Bob Griffin – bas
Michael Ramos – keyboards

Gästartister:
Kenny Aronoff – trummor (1, 2, 4, 5, 6, 7, 15)
Marshall Crenshaw – sång (10)

Kommentarer
Postat av: Saari

Haha, vilken otroligt härlig berättelse! Jag är själv nostalgiker så det skvätter om det så det här var ett riktigt mysigt inlägg.

Sprätta eller inte... Jag har CD-skivor som jag inte tagit av plasten på, som är så kära att jag inte tänker break the seal. Problemet är att det aldrig går att veta hur det kommer se ut framåt i tiden, vad det kommer vara värt eller om det kommer kännas ännu bättre att vänta ännu längre med att sprätta.

Is i magen, gör inget förhastat! Fast du har å andra sidan väntat länge nog kan jag tycka. Finns det någon som kan värdera skivan, kanske? Är det en ärkeklenod - låt den vara. Är det någonting du kommer spela sönder, kör hårt! Tänker lite på grabbarna på guitars som ändå väljer att spela på det de samlar på... Och varför ska en inte göra det om de är till för det?

2016-02-23 @ 20:41:17
URL: http://iamsaari.blogg.se
Postat av: kingen

Majbrasan ! ?

2016-02-23 @ 22:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0